BP Bediening Klant

Elementtype  : BusinessProcess
Element-id  : Id-58e7726d-7a4f-b7d7-96e0-0d304e5d1825
ArchiMate-model  : VERA 4.0
Label  : BP Bediening Klant

ArchiMate-views


Relaties


Contextdiagram

Bekijken op ware grootte om deze op te slaan or printen
Klik op de onderdelen voor de beschrijving van dat onderdeel.
BusinessProcess BP Bediening Klant BusinessProcess BP Beheren Relatiegegeve- ns BusinessProcess BP Beheren Dossier BusinessProcess Publiceren vastgoed BusinessProcess BP Beheren Caseload BusinessProcess Offreren klant BusinessProcess BP Regisseren Onderhoud Grouping Ketenproces Onderhouden Eenheden Grouping Ketenproces Beheer Overeenkoms- tgegevens BusinessProcess Coördineren melding klant BusinessProcess Afstemming planning Grouping Ketenproces Beheer Vastgoedgege- vens BusinessProcess Intake melding klant Grouping Ketenproces Beheer Relatiegegeve- ns BusinessProcess Meten kwaliteit Grouping Ketenproces Beheren Dossiers Grouping Ketenproces Incasso BusinessProcess Diagnose melding klant Grouping Ketenproces Woonruimteve- rdeling BusinessProcess Aanvragen betalingsregeli- ng Grouping Ketenproces Verhuren Eenheden Grouping Ketenproces Beheer Financiële gegevens BusinessProcess BP Beheren Vastgoedgege- vens BusinessProcess BP Beheren Financiële Gegevens BusinessProcess BP Verhuren Eenheden Aanmaken en wijzigen van betaalgegevens ====Toelichting==== Betaalgegevens kunnen worden gekoppeld aan een klant én aan een overeenkomst. Daarnaast kan een incassomachtiging afgegeven worden door de relatie om bepaalde (toekomstige) posten automatisch af te laten schrijven. ====Scenario's==== * Als huurder wil ik mijn betaalgegevens doorgeven of wijzigen, zoals bankrekening. * Als huurder wil ik een incassomachtiging afgeven voor de automatische incasso van de maandelijkse huur van de woning. * Als medewerker klantbediening wil ik voor de huurder de betaalgegevens aanmaken of wijzigen (TriggeringRelationship) Doorgeven Betaalgegeven Doorgeven van een nieuw of gewijzigd contactmoment. ====Toelichting==== Vanuit het relatiebeheersysteem kunnen contactmomenten met een relatie worden aangemaakt. Omdat contactmomenten worden beheert in het klantbedieningsproces moeten deze doorgegeven worden via dit bericht. De authentieke bron van contactmomenten ligt nl. in het bedrijfsproces Bediening Klant. ====Scneario's==== * Als medewerker relatiebeheer wil ik een binnenkomende email toevoegen als contactmoment zodat een compleet beeld ontstaat van de klantcontacten. * Als medewerker relatiebeheer wil ik een telefonisch contact met de huurder vastleggen in het klantbedieningsysteem zodat een compleet beeld ontstaat van de klantcontacten. (TriggeringRelationship) Doorgeven Contactmomenten Doorgeven van nieuwe of gewijzigde informatieobjecten. ====Toelichting==== In het proces Bediening Klant is het gewenst om documenten of ander informatieobjecten door te geven (uploaden) aan het document management systeem. ====Scenario's==== * Als corporatie wil ik dat door de huurder geuploade documenten in een DMS worden opgeslagen. (TriggeringRelationship) Doorgeven Informatieobject TriggeringRelationship Doorgeven Reacties Wijzigen of aanmaken van een relatie. ====Toelichting==== Met deze koppeling kunnen gegevens van zowel natuurlijke personen, rechtspersonen als relatiegroepen worden gemuteerd of aangemaakt in het relatiebeheersysteem. ====Scenario's==== * Als huurder of woningzoekende wil ik de contactgegevens zoals bijvoorbeeld telefoonnummer en email adres wijzigen. * Als medewerker klantbediening wil ik persoonsgegevens van de relatie zoals bijvoorbeeld geboortedatum en geslacht wijzigen. * Als medewerker klantbediening wil ik de rol(len) van een relatie wijzigen. * Als medewerker klantbediening wil ik contactadresgegevens van een relatie aanpassen. * Als student wil ik de opleidingsgegevens aanpassen zodat de corporatie geinformeerd is over de gevolgde opleiding. * Als klant wil ik de accountgegevens wijzigen waarmee ingelogd kan worden op het klantportaal (TriggeringRelationship) Doorgeven Relatie Doorgeven van een zaak ====Toelichting==== Bij de afhandeling van klantcontacten ontstaan zaken die afgehandeld moeten worden vanuit het proces Beheren Caseload. Zo kan een zaak ontstaan tijdens een telefoongesprek en afgehandeld worden door een medewerker die verantwoordelijk is voor het afhandelen van sociale klachten. ====Scenario's==== * Als klantbediening wil ik een zaak aanmaken voor een sociale klacht van de klant zodat deze intern verder opgepakt kan worden. * Als klantbediening wil ik informatie toevoegen aan een zaak waarin een uitstaande klantvraag wordt afgehandeld zodat hier het juiste vervolg op gegeven kan worden. (TriggeringRelationship) Doorgeven Zaak Voor het doorgeven van de factuur bij kosten die doorbelast worden aan de huurder. Na uitvoering van de onderhoudsorder wordt de factuur door de debiteurenfunctie binnen bedrijfsproces ‘Leveren financiële dienstverlening’ doorgegeven aan Klantbediening. (TriggeringRelationship) Doorgeven factuur voor huurder Doorgeven van een nieuw of gewijzigd onderhoudsverzoek ==== Toelichting ==== Meldingen voor onderhoudsverzoeken worden door de bedrijfsfunctie Klantbediening geregistreerd en doorgegeven aan 'Regisseren onderhoud’. In de bedrijfsfunctie Klantbediening is alle benodigde informatie beschikbaar om de eenheid en de huurder te identificeren. In het geval van reparatieverzoek of klachtenonderhoud is de melder van het onderhoudsverzoek vaak de gebruiker van de woning (de huurder of bewoner), een derde (buurvrouw, kennis) of de afdeling binnen de woningcorporatie die verantwoordelijk is voor de verhuur van de woning (verhuur-/bewonerszaken). Het verzoek bevat de LEDO-informatie (locatie, element, defect en oorzaak) zoals vastgelegd in een Defect. Bij een onderhoudsverzoek kunnen meerdere defecten worden vastgelegd. Als binnen het bedrijfsproces Klantbediening gedetecteerd is dat er al een melding is voor dezelfde klacht, zal er geen nieuw onderhoudsverzoek doorgegeven worden. ====Scenario's==== Primair * Als medewerker klantbediening wil ik een onderhoudsverzoek doen voor een gemeld defect zodat door het proces Regisseren Onderhoud bepaalt kan worden wat de vervolgactie moet zijn. (TriggeringRelationship) Doorgeven onderhoudsverzoek CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship CompositionRelationship Ophalen van collectieve objecten ====Toelichting==== Een collectief object is een specifiek te identificeren onderdeel of ruimte in of rond een gebouw met een gemeenschappelijke functie, m.a.w. het wordt door meerdere bewoners gedeeld. ====Scenario's==== * Als huurder wil ik de collectieve objecten raadplegen die behoren bij de eenheden waarvoor ik een huurovereenkomst heb, zodat ik daarvoor een reparatieverzoek kan indienen. (TriggeringRelationship) Ophalen CollectiefObjecten Het ophalen van gepubliceerde woningen en ander vastgoed voor het tonen op portalen. Periodiek worden woningen en ander vastgoed gepubliceerd op diverse kanalen. Naast het totaal aan beschikbaar vastgoed kan deze ook gepersonaliseerd worden opgehaald. Tijdens deze personalisatie wordt gekeken welke publicaties men op mag reageren en eventueel welke kans iemand heeft om de woning te krijgen. ==== Scenario's ==== Primair * Als portaalleverancier wil ik de publicaties ophalen om te tonen op mijn portalen * Als woningzoekende wil ik publicaties zien van woningen waarop ik mag reageren. (TriggeringRelationship) Ophalen Publicaties Opvragen van betaalgegevens van een relatie. ====Toelichting==== Betaalgegevens bevatten een specificatie van de incassowijze, bankrekening en - indien van toepassing - machtiging voor automatische incasso. ====Scenario's==== * Als huurder wil ik mijn betaalgegevens opvragen. (TriggeringRelationship) Opvragen Betaalgegeven Het opvragen van de rekening courant van een debiteur. ==== Toelichting ==== Het is gewenst om bij klantcontacten met een relatie te weten wat de debiteurenpositie is en welke posten nog open staan. Op basis daarvan kan met de relatie betaalafspraken gemaakt worden. ====Scenario's==== Primair * Als medewerker klantbediening wil ik weten of een huurder een huurachterstand heeft zodat er betaalafspraken gemaakt kunnen worden. * Als medewerker klantbediening wil ik weten welke posten buiten de betaaltermijn zijn gevallen om op basis daarvan een betalingsregeling aan te bieden. (TriggeringRelationship) Opvragen Boeking Opvragen van contactmomenten. ====Toelichting==== Vanuit een zaaksysteem is het mogelijk gewenst om contactmomenten van een klant op te halen uit het klantbedieningsysteem. ====Scneario's==== * Als medewerker relatiebeheer wil ik de klantcontacten opvragen bij de afhandeling van zaken. (TriggeringRelationship) Opvragen Contactmoment Het opvragen van de debiteurgegevens. ==== Toelichting ==== Het is gewenst om bij klantcontacten met een relatie de debiteurgegevens van de klant beschikbaar te hebben om bijvoorbeeld de openstaande posten op te halen of een incassomachtiging op te voeren.. ====Scenario's==== Primair * Als medewerker klantbediening wil ik de debiteurgegevens opvragen om op basis daarvan andere financiele informatie van de klant op te vragen. (TriggeringRelationship) Opvragen Debiteur Opvragen van dossiers behorend bij een relatie ====Toelichting==== Dossiers kunnen een associatie hebben met relaties en zaken. In het Klantbedieningsproces kunnen dossiers opgevraagd worden die nodig zijn voor een optimale bediening van de klant. ====Scenario's==== * Als klantbediening wil ik de informatie over een leefbaarheidsdossier opvragen zodat ik de klant beter te woord kan staan. (TriggeringRelationship) Opvragen Dossier Het ophalen van huurovereenkomsten ====Toelichting==== Een huurovereenkomst is een type overeenkomst waarmee de woningcorporatie tot wederopzegging, het recht aan één huurder (klant) geeft om één eenheid te gebruiken en waarmee een huurder zich verplicht tot een (periodieke) betaling. ====Scenario's==== * Als huurder wil ik de basisgegevens van mijn huurovereenkomsten - zoals begindatum, eenheid, opzegtermijn en betaalgegeven - raadplegen. * Als huurder wil ik per huurovereenkomst de prijscomponenten van die overeenkomst raadplegen. * Als huurder wil ik per huurovereenkomst weten wie de contractanten van die overeenkomst zijn. (TriggeringRelationship) Opvragen Huurovereenkomst Opvragen van informatieobjecten. ====Toelichting==== In het proces Bediening Klant is het gewenst om digitale documenten of (index)kenmerken van deze documenten beschikbaar te hebben voor de uitvoering. Hierbij kan het gaan om digitale documenten als een huurovereenkomst maar ook om documenten als garantiecertificaten, facturen maar ook om vastgelegde notities en foto's bij een onderhoudsverzoek. ====Scenario's==== * Als huurder of woningzoekende wil ik foto's en plattegronden van woningen kunnen zien zodat ik een goed beeld krijg van de betreffende woning. * Als huurder of woningzoekende wil ik alle correspondentie die ik met de corporatie heb gehad kunnen inzien via het portaal zodat ik een compleet overzicht heb. (TriggeringRelationship) Opvragen Informatieobject TriggeringRelationship Opvragen Koopovereenkomst TriggeringRelationship Opvragen Onderhoudsovereenkomst Opvragen van een onderhoudsverzoek ==== Toelichting ==== In het bedrijfsproces Bediening Klant is het gewenst om de onderhoudsverzoeken op te vragen om de klant te kunnen informeren. ====Scenario's==== Primair * Als medewerker klantbediening wil ik de lopende onderhoudsverzoeken opvragen waarvan de klant de melder is zodat ik de klant kan informeren over de status en uitvoering. * Als klant wil ik op het klantportaal de lopende onderhoudsverzoeken opvragen van mijn woning en eventuele gekoppelde collectieve objecten (TriggeringRelationship) Opvragen Onderhoudsverz- oek Het opvragen van overeenkomsten. ====Toelichting==== Binnen het klantbedieningsproces is het gewenst om informatie over overeenkomsten van een relatie op te vragen. Dit zijn voornamelijk huurovereenkomsten maar in het geval van een leverancier kunnen ook onderhoudsovereenkomsten opgevraagd worden. Een overeenkomst is een generieke verzameling van huurovereenkomsten, onderhoudsovereenkomsten, koopovereenkomsten en serviceovereenkomsten. ====Scenario's==== * Als huurder wil ik de informatie opvragen van de lopende huurovereenkomsten waarvan ik de huurder ben * Als medewerker klantbediening wil ik een overzicht hebben van de medecontractanten van een specifiek huurovereenkomst * Als medewerker klantbediening wil ik de betaalmethode van een overeenkomst opvragen zodat ik deze eventueel kan wijzigen. (TriggeringRelationship) Opvragen Overeenkomst Ophalen van de gegevens van een relatie. ====Toelichting==== Met deze koppeling worden de gegevens van zowel natuurlijke personen, rechtspersonen als relatiegroepen opgehaald. * Een natuurlijk persoon is een soort relatie, een mens van vlees en bloed, met een identiteit (naam en voornamen), afstamming (al dan niet bekend of puur juridisch), geboorteplaats en –datum. * Een rechtspersoon is een organisatie die een juridische vorm heeft (B.V., N.V., V.O.F. etc.), die volwaardig en handelingsbekwaam in het rechtsverkeer kan optreden. * Een relatiegroep is een groep relaties die weer een als relatie wordt gezien. Bijvoorbeeld: een huishouden. Een relatie kan bevatten: persoonlijke gegevens (NP) , bedrijfsgegeven (RP), adresgegevens, contactgegevens, opleidingsgegevens en rollen. Bepaalde gegevens kunnen door de relatie worden gewijzigd. ====Scenario's==== * Als huurder of woningzoekende wil ik mijn persoonlijke gegevens en/of bedrijfsgegevens online kunnen inzien. * Als klantportaal wil ik weten welke rol(len) de relatie die inlogt heeft zodat ik weet welke processen de relatie kan starten in het portaal. * Als huurder wil ik de persoonlijke gegevens raadplegen van de contractanten van mijn huurovereenkomst(en). * Als huurder wil ik de persoonlijke gegevens van mijzelf wijzigen. * Als huurder wil ik mijn contactgegevens raadplegen. * Als huurder wil ik mijn adressen raadplegen. * Als huurder wil ik raadplegen welke rollen ik vervul t.o.v. andere relaties. * Als huurder wil ik raadplegen tot welke relatiegroepen ik behoor. * Als medewerker klantbediening wil ik gegevens leveranciers raadplegen. * Als huurder wil ik de namen raadplegen van de huishoudens waartoe ik behoor. * Als huurder wil ik de contactgegevens raadplegen van van de huishoudens waartoe ik behoor. * Als huurder wil ik het postadres raadplegen van van de huishoudens waartoe ik behoor. (TriggeringRelationship) Opvragen Relatie TriggeringRelationship Opvragen Serviceovereenkomst Ophalen van een signalering rondom de relatie. ====Toelichting==== Het is gewenst om bij klantcontacten met een relatie te weten of er een signalering van toepassing is. Een signalering kan zijn het feit dat de klant in een overlastzaak betrokken is of bijvoorbeeld een deurwaarderzaak. Het bericht geeft geen informatie over de deurwaarder of de specifieke overlast. Om deze informatie op te halen zijn aanvullende berichten noodzakelijk zoals het opvragen van een zaak of dossier rondom overlast. ====Scenario's==== Primair * Als medewerker klantbediening wil ik informatie hebben over de signaleringen bij een klant over mogelijk overlast zodat de klant beter te woord gestaan kan worden. * Als medewerker klantbediening wil ik weten of er een deurwaarderszaak loopt bij een klant zodat de klant beter te woord gestaan kan worden. (TriggeringRelationship) Opvragen Signalering Het ophalen van informatie betreffende een verhuurde eenheid. ====Toelichting==== De informatie mbt de eenheid omvat naast alle fysieke kenmerken van de eenheid ook informatie over het type eenheid, adresgegevens, prijscomponenten, informatieobjecten (foto's, plattegronden enz), afspraakopties (bijv voor mutatieinspecties) , voorwaarden voor verhuur van de eenheid enz. ====Scenario's==== * Als corporatie wil ik dat de huurder bij een online huuropzegging de juiste afspraken voor voor- en eindinspectie kan maken. * Als huurder wil ik infomatie over de gehuurde eenheid kunnen inzien * Als huurder wil ik weten wie de contactpersonen zijn van de eenheid die ik huur: gebouwbeheerder, huismeester, technischebeheerder, etc. (TriggeringRelationship) Opvragen Verhuurde eenheid Het ophalen van de actuele woningwaarderingsresultaten van een eenheid. ====Toelichting==== Op basis van de kwaliteit van de woning mag de maximale kale huurprijs worden berekend. Het woningwaarderingsresultaat is de uitdrukking van de kwaliteit van de woning in punten. ====Scenario's==== Primair * Als huurder wil ik het woningwaarderingsresultaat van de door mij gehuurde woning online kunnen raadplegen. * Als medewerker klantbediening wil ik detailinformatie over de woningwaardering hebben zodat ik deze informatie kan gebruiken in de afhandeling van een klantcontact. (TriggeringRelationship) Opvragen WoningwaarderingResultaat Opvragen zaakgegevens ====Toelichting==== Opvragen van zaken behorend bij een eenheid, huurovereenkomst of relatie ter ondersteuning van klantbediening in het geval van zaakgericht werken. ====Scenario's==== * Als klantbediening wil ik de informatie over een leefbaarheidszaak opvragen zodat ik de klant beter te woord kan staan * Als klantbediening wil ik de informatie over een uitstaande klantvraag als zaak opvragen zodat hier een vervolg op gegeven kan worden. (TriggeringRelationship) Opvragen Zaak Ophalen van de gegevens van clusters van een huurder. ====Toelichting==== Een cluster is een groepering van eenheden die om administratieve of bedrijfsmatige redenen onderscheiden worden. Een eenheid kan onderdeel zijn van meerdere clusters. ====Scenario's==== * Als corporatie wil ik de informatie van bepaalde clusters ten behoeve van stakeholders op de website tonen. * Als huurder wil ik weten wie de contactpersonen zijn van het cluster: gebouwbeheerder, huismeester, technischebeheerder, etc. * Als portaal wil ik de informatie van een hospiteercluster weten zodat ik de bewoners van dat cluster kan benaderen voor interne verhuizingen en hospiteeracties. (TriggeringRelationship) Opvragen huurder cluster Doorgeven van nieuwe of gewijzigde betaalgegevens van een relatie. ====Toelichting==== De betaalgegevens worden beheerd in het relatiebeheersysteem en kan vanuit diverse processen worden gemuteerd. In bepaalde gevallen is het gewenst om de nieuwe en gewijzigde betaalgegevens te synchyroniseren met andere systemen zoals het klantbedieningsysteem. ====Scenario's==== * Als Klantbedieningsysteem wil ik de betaalgegevens vanuit het relatiebeheersysteem synchroniseren zodat een optimale ondersteuning kan worden geleverd in het klantbedieningsproces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Betaalgegeven Het synchroniseren van de rekening courant van een debiteur. ==== Toelichting ==== Voor creditmanagement-toepassingen kan het gewenst zijn om de boekinggegevens te synchroniseren met de eigen applicatie zodat een beter beheer van de rekening courant kan plaatsvinden. ====Scenario's==== Primair * Als Klantbedieningsysteem wil ik de boekinggegevens vanuit het financiele systeem synchroniseren zodat een optimale ondersteuning kan worden geleverd in het klantbedieningsproces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Boeking Ophalen van collectieve objecten ====Toelichting==== Een het klantbedieningsysteem kan het gewenst zijn om de collectief objecten te synchroniseren met de eigen applicatie. Met dit synchronisatiebericht kunnen wijzigingen en nieuwe collectieve objecten door het bedrijfsproces Beheren Vastgoedgegevens aangeboden worden. ====Scenario's==== Primair * Als Klantbedieningsysteem wil ik de collectieve objecten synchroniseren zodat een optimale ondersteuning kan worden geleverd in het klantbedieningsproces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren CollectieveObjecten Doorgeven van nieuwe of gewijzigde contactmomenten rondom een relatie. ====Toelichting==== Vanuit een zaaksysteem is het mogelijk gewenst om de contactmomenten van een klant te synchroniseren met het klantbedieningsysteem. ====Scneario's==== * Als beheren relatiesysteem wil ik alle contactmoment uit het klantbedieningsysteem synchroniseren om een optimale ondersteuning te kunnen leveren in het eigen proces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Contactmoment Het synchroniseren van de debiteurgegevens. ==== Toelichting ==== Voor het afhandelen van klantcontacten is het in bepaalde gevallen noodzakelijk om informatie over de klant als debiteur te synchroniseren. Deze informatie kan nodig zijn om bijvoorbeeld de openstaande posten op te halen uit het financiele systeem of een incassomachtiging af te sluiten. ====Scenario's==== Primair * Als Klantbedieningsysteem wil ik de debiteurgegevens van een huurder synchroniseren met het eigen systeem om functionaliteit te bieden voor een optimale ondersteuning van het klantbediendingsproces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Debiteur Synchroniseren van de dossiers behorend bij een relatie ====Scenario's==== * Als klantbediening wil ik de dossiers synchroniseren met het eigen systeem zodat van daaruit dossiers kunnen worden behandeld (TriggeringRelationship) Synchroniseren Dossier Het doorgeven van huurovereenkomsten ====Toelichting==== Een huurovereenkomst is een type overeenkomst waarmee de woningcorporatie tot wederopzegging, het recht aan één huurder (klant) geeft om één eenheid te gebruiken en waarmee een huurder zich verplicht tot een (periodieke) betaling. ====Scenario's==== * Als medewerker klantbediening wil ik de huurovereenkomst van een huurder raadplegen. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Huurovereenkomst Ophalen en opslaan van informatieobjecten. ====Toelichting==== Bij de afhandeling van klantcontacten kan het wenselijk zijn om de informatieobjecten (of een link naar de informatieobjecten) in de tijdlijn op te nemen. Daarvoor is het nodig om de informatieobjecten te synchroniseren vanuit het systeem van beheren dossiers. ====Scenario's==== * Als corporatie wil ik op de tijdlijn bij de contactmomenten van de klant ook de informatieobjecten weergeven zodat bekend is welke documenten er in de tijd zijn gemaakt. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Informatieobject TriggeringRelationship Synchroniseren Koopovereenkomst TriggeringRelationship Synchroniseren Onderhoudsovereenkomst Doorgeven van een gewijzigd onderhoudsverzoek ==== Toelichting ==== Onderhoudsverzoeken worden beheerd door het bedrijfsproces Onderhoud Eenheden en kunnen opgevraagd worden door andere bedrijfsprocessen / procesketens. In bepaalde gevallen is het gewenst om de onderhoudsverzoeken te synchroniseren met het Klantbedieningsproces. De In de siVoor het doorgeven van statuswijzigingen om de melder van het verzoek te kunnen informeren. Nadat de bedrijfsfunctie Klantbediening de intake heeft uitgevoerd wordt een onderhoudsverzoek naar 'Regisseren onderhoud' gestuurd. 'Regisseren onderhoud' neemt het onderhoudsverzoek in behandeling, registreert statuswijzigingen en geeft deze door aan Klantbediening. ====Scenario's==== Primair * Als medewerker klantbediening wil ik een onderhoudsverzoek doen voor een gemeld defect zodat door het proces Regisseren Onderhoud bepaalt kan worden wat de vervolgactie moet zijn. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Onderhoudsverz- oek Het doorgeven van gewijzigde en nieuwe overeenkomsten. ====Toelichting==== De overeenkomstgegeven worden vanuit het proces Verhuren eenheden beschikbaar gesteld zodat andere processen deze informatie kunnen gebruiken voor de uitvoering van de processen. Voor overeenkomstgegevens is het wenselijk om deze informatie ook te kunnen synchroniseren met andere systemen. ====Scenario's==== * Als klantbedieningsysteem wil ik de overeenkomstgegevens synchroniseren met het eigen systeem zodat ik een optimale ondersteuning kan leverenin het klantbedieningsproces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Overeenkomst Doorgeven van nieuwe of gewijzigde gegevens van een relatie. ==== Toelichting ==== Voor het klantbedieningsysteem is het wenselijk om de relatiegegevens te synchroniseren met de eigen applicatie. ====Scenario's==== Primair * Als Klantbedieningsysteem wil ik de relatiegegevens vanuit het relatiebeheersysteem synchroniseren zodat een optimale ondersteuning kan worden geleverd in het klantbedieningsproces. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Relatie TriggeringRelationship Synchroniseren Serviceovereenkomst Het doorgeven van een nieuwe of gewijzigde signalering aan de klantbediening. ====Toelichting==== Het is gewenst om bij klantcontacten met een relatie te weten of er een signalering van toepassing is. Een signalering kan zijn het feit dat de klant in een overlastzaak betrokken is of bijvoorbeeld een deurwaarderzaak. Het bericht geeft geen informatie over de deurwaarder of de specifieke overlast. Om deze informatie op te halen zijn aanvullende berichten noodzakelijk zoals het opvragen van een zaak of dossier rondom overlast. ====Scenario's==== Primair * Als klantbediening wil ik alle signaleringen synchroniseren in het eigen systeem zodat de signaleringen via het eigen systeem opgevraagd kan worden. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Signalering Het doorgeven van informatie betreffende een verhuurde eenheid. ====Toelichting==== De informatie mbt de eenheid omvat naast alle fysieke kenmerken van de eenheid ook informatie over het type eenheid, adresgegevens, prijscomponenten, informatieobjecten (foto's, plattegronden enz), afspraakopties (bijv voor mutatieinspecties) , voorwaarden voor verhuur van de eenheid enz. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Verhuurde Eenheid Synchroniseren van zaken bij een eenheid, huurovereenkomst of relatie ter ondersteuning van klantbediening in het geval van zaakgericht werken. ====Toelichting==== In bepaalde gevallen is het gewenst om de zaken te synchroniseren met het klantbedieningsysteem. ====Scenario's==== * Als klantbediening wil ik de zaken synchroniseren met het eigen systeem zodat van daaruit de zaken kunnen worden behandeld. (TriggeringRelationship) Synchroniseren Zaak Doorgeven van de gegevens van clusters van een huurder. ====Toelichting==== Een cluster is een groepering van eenheden die om administratieve of bedrijfsmatige redenen onderscheiden worden. Een eenheid kan onderdeel zijn van meerdere clusters. ====Scenario's==== * Als corporatie wil ik de informatie van bepaalde clusters ten behoeve van stakeholders op de website tonen. * Als huurder wil ik weten wie de contactpersonen zijn van het cluster: gebouwbeheerder, huismeester, technischebeheerder, etc. * Als portaal wil ik de informatie van een hospiteercluster weten zodat ik de bewoners van dat cluster kan benaderen voor interne verhuizingen en hospiteeracties. (TriggeringRelationship) Synchroniseren clusters Deze svg is op 13-04-2024 15:54:28 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 13-04-2024 15:54:28 CEST



Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 14 jan 2022 om 18:49.