Onderzoeksopdracht

Gegevensobject

Definitie

Opdracht voor uitvoeren van een specifieke kwaliteitsmeting bij een relatie aan de hand van een vastgestelde vragenlijst.

Toelichting

Aan het onderzoeksbureau wordt expliciet aangeven bij welke relatie een kwaliteitsmeting moet worden uitgevoerd en op basis van welke vragenlijst.

Voorbeelden

Voorbeeld: Stuur naar meneer Jansen een korte vragenlijst naar aanleiding van een telefonisch contact met de klantenservice

Relatie met CORA

geen Bedrijfsobject gevonden in CORA

Attributen VERA-Onderzoeksopdrachten

Je kunt door de regels te selecteren van onderstaande tabel ze heel eenvoudig naar excel kopiëren: [CTRL-C][CTRL-V]


Naam Type Omschrijving Min Max Sleutels

id

string

De primaire sleutel van het gegeven in het bronsysteem. Je verstuurt een entiteit altijd met het eigen id. Id kan leeg zijn. 0 1 ja

idExtern

string

De primaire sleutel van het gegeven in het doelsysteem. Deze idExtern wisselt om met id afhankelijk van de richting van de gegevensuitwisseling. 0 1 ja

idGegevensbeheerder

string

De primaire sleutel van het gegeven van de gegevensbeheerder. Bijv. de overheid of andere standaarden. 0 1 ja

code

string

De unieke code (Bijvoorbeeld om te tonen of te zoeken) 0 1 ja

soort

Referentiedata  ONDERZOEKSOPDRACHTSOORT

Geeft het soort van de onderzoeksopdracht aan. 0 1

omschrijving

string

Beknopte omschrijving van de onderzoeksopdracht. 0 1

status

Referentiedata  ONDERZOEKSTATUS

de status van de onderzoeksopdracht: enquete verstuurd, reminder verstuurd, antwoorden ontvangen, geen antwoord ontvangen en afgesloten, onderzoeksopdracht afgerond. 0 1

antwoorden

VragenlijstAntwoord

De antwoorden die door de relatie zijn gegeven behorende bij de onderzoeksopdracht. 0 unbounded

contactgegeven

Contactgegeven

Het contactgegeven die gebruikt moet worden bij het uit te voeren onderzoek. 0 1

kanaal

Referentiedata  COMMUNICATIEKANAAL

Het kanaal via welke het contact moet lopen. Bijvoorbeeld: Telefoon, email, schriftelijk. 0 1

postadres

Adres

Indien contact schriftelijk: adres waar de onderzoeksopdracht moet worden uitgevoerd. 0 1

relatie

Relatie

De relatie die geenqueteerd moet worden. 0 1

vragenlijst

Vragenlijst

De vragenlijst die gebruikt moet worden bij het uitvoeren van de onderzoeksopdracht. 0 1

Iedere klasse is uit te breiden met Informatieobjecten, Sturingslabels en Extra attributen.

Relaties


    Contextdiagram

    Bekijken op ware grootte om deze op te slaan or printen
    Klik op de onderdelen voor de beschrijving van dat onderdeel.
    ====Definitie==== Opdracht voor uitvoeren van een specifieke kwaliteitsmeting bij een relatie aan de hand van een vastgestelde vragenlijst. ====Toelichting==== Aan het onderzoeksbureau wordt expliciet aangeven bij welke relatie een kwaliteitsmeting moet worden uitgevoerd en op basis van welke vragenlijst. ====Voorbeelden==== Voorbeeld: Stuur naar meneer Jansen een korte vragenlijst naar aanleiding van een telefonisch contact met de klantenservice (DataObject) Onderzoeksop- dracht Grouping Informatiedom- ein Kwaliteit DataObject KMT: Onderzoeksop- drachten ====Definitie==== Combinatie van de in BAG gedefinieerde objecten Woonplaats, Nummeraanduiding en Openbare ruimte naam of door de woningcorporatie in het verlengde hiervan zelf toegevoegde adressen. ====Toelichting==== Adressen zijn er in twee soorten, de officieel door de BAG uitgegeven adressen en extra adressen die de corporatie zelf aan eenheden toevoegt. De BAG kent bijvoorbeeld geen adressen aan onzelfstandige eenheden (studentenkamers) of garages toe. Corporaties gebruiken hiervoor wel adressen in hun systemen. ====Voorbeelden==== Voorbeeld 1: Adres van een eenheid die verhuurd wordt Voorbeeld 2: Het adres van de aannemer waarmee een relatie is (DataObject) Adres ====Definitie==== Een antwoord van een relatie vanuit op een vraag in een vragenlijst. ====Toelichting==== Bij een kwaliteitsmeting (enquete) wordt door de relatie antwoorden gegeven op de vragen uit de vragenlijst. Deze klasse bevat de antwoorden op de vragen. (DataObject) VragenlijstAnt- woord ====Definitie==== Gegevens waarmee met een relatie contact opgenomen kan worden. ====Toelichting==== Met een relatie kan op meerdere manieren contact worden opgenomen. Relevante contactgegevens kunnen hierin worden opgenomen. <br /> Contactgegeven is een basis-klasse voor een telefoongegeven en bevat hiervan dus de gemeenschappelijke eigenschappen. Contactgegeven geeft de mogelijkheid ook te koppelen met een telefoongegeven via één koppeling. <br /> Contactgegeven maakt het mogelijk meerdere contactgegevens te koppelen aan een relatie. ====Voorbeelden==== Telefoon, email of sociale media. (DataObject) Contactgegev- en ====Definitie==== Het verzoek voor het meten van de kwaliteit voor een afgeronde zaak, proces of als . ====Toelichting==== De corporatie wil op meerdere momenten in de gehele dienstverlening aan relaties een kwaliteitsmeting kunnen uitvoeren om de ervaringen van haar relaties te peilen en deze resultaten te gebruiken in de verdere optimalisatie van de processen rondom de dienstverlening. Wanneer een corporatie zaakgericht werkt kan dit aan het einde van een zaak plaatsvinden maar er kunnen ook kwaliteitsmetingen plaatsvinden tijdens de uitvoering van een proces (tussentijdse kwaliteitsmeting) of bij de afronding van een proces, denk hierbij aan onderhoudsvezoeken en verhuurmutatie. Het kwaliteitsmetingverzoek is input voor het bedrijfsproces Kwaliteitsmeting in het intakeproces om te bepalen of en zo ja welke vragenlijst vestuurd wordt naar de te enqueteren relatie. Zo kan bij de intake bepaald worden of de kwaliteitsmeting binnen een steekproef valt waarbij er geen kwaliteitsmeting gedaan wordt of juist een andere meting. Ook wordt in de intake bepaald welke vragenlijst aan de relatie gestuurd moet worden en via welk kanaal (telefoon, e-mail, post, ...) ====Voorbeelden==== Voorbeeld 1: Tijdens de uitvoering van een onderhoudsverzoek heeft de timmerman de klemmende deur gerepareerd. Bij het technisch gereedmelden van het onderhoudsverzoek doet de corporatie een kwaliteitsmetingsverzoek om bij de betreffende huurder de ervaring op te halen over de uitvoering van de technische werkzaamheden. Voorbeeld 2: In het verhuurmutatieproces wordt bij de afwikkeling een kwaliteitsmetingverzoek gedaan om bij de vertrekkende huurder de ervaring op te halen over de afhandeling van de verhuurmutatie. Voorbeeld 3: In het verhuurmutatieproces wordt bij de afwikkeling een kwaliteistmetingverzoek gedaan om bij de nieuwe huurder de ervaring op te halen van de oplevering van de woning. Voorbeeld 4: Binnen het domein Projectontwikkeling kunnen -afhankelijk van het type project- op meerdere momenten metingen worden gedaan naar de mening van bewoners/huurders/belanghebbenden. (DataObject) Kwaliteitsmeti- ngsverzoek ====Definitie==== Het resultaat van de meting van de kwaliteit van naar aanleiding van een kwaliteitsmetingverzoek geanalyseerd door BP kwaliteitsanalyse. ====Toelichting==== Op basis van de antwoorden van de relatie is een analyse uitgevoerd. Het resultaat / conclusie van deze analyse op hoofdlijnen wordt vastgelegd in deze klasse. Naast deze resultaten blijft de mogelijkheid aanwezig om verdere analyses uit te voeren op de totale lijst van antwoorden en kwaliteitsmetingen zoals bijvoorbeeld ten behoeve van de Aedes benchmark. ====Voorbeelden==== Voorbeeld 1: De beoordeling van de relatie op de kwaliteit wordt bepaald op een 4 op een 5-punts Likert-schaal. Voorbeeld 2: De beoordeling wordt bepaald met een duimpje omhoog om aan te geven dat de relatie tevreden is over de afhandeling van het klantcontact met het KCC . Voorbeeld 3: De beoordeling wordt bepaald met een duimpje omlaag naar aanleiding van het klantcontact met het KCC en het verzoek om nazorg te verlenen. (DataObject) Kwaliteitsmeti- ngsresultaat ====Definitie==== Een relatie is een rechtspersoon, natuurlijk persoon of groep van personen die in het verleden, heden of in de toekomst een betrekking heeft of iets van doen heeft met de woningcorporatie. ====Toelichting==== Relatie is een basis-klasse voor een rechtspersoon, natuurlijk persoon en een groep personen en bevat hiervan dus de gemeenschappelijke eigenschappen. <br /> Relatie geeft de mogelijkheid te koppelen met een rechtspersoon, natuurlijk persoon of een groep personen via één koppeling. <br /> In beginsel worden ook systeemgebruikers als relatie uitgewisseld. ====Voorbeelden==== Huurder, deurwaarder of aannemer. (DataObject) Relatie ====Definitie==== Het resultaat van het onderzoek met de antwoorden op de vragen. ====Toelichting==== Bij het onderzoeksresultaat worden de antwoorden op de vragenlijst lijst doorgegeven. (DataObject) Onderzoeksre- sultaat ====Definitie==== Vragenlijsten die gebruikt kunnen worden bij het uitvoeren van kwaliteitsmetingen. Aan een vragenlijst kunnen één of meerdere vragen gekoppeld worden. ====Toelichting==== Er kunnen verschillende vragenlijsten gedefinieerd worden die gebruikt kunnen worden bij de afwikkeling van verschillende processen van de corporatie. Deze vragenlijsten kan bepaald worden door de corporatie maar ook kunnen vragenlijsten opgenomen worden vanuit organisaties zoals Aedes. ====Voorbeelden==== Voorbeeld 1: Vragenlijst voor de kwaliteitsmeting van een reparatieverzoek. Voorbeeld 2: Vragenlijst voor de kwaliteitsmeting naar aanleiding van een inspectie. Voorbeeld 3: Vragenlijst voor de kwaliteitsmeting na een verhuurmutatie. Voorbeeld 4: Vragenlijst voor de kwaliteitsmeting bij oplevering van nieuwbouw aan huurders/kopers. (DataObject) Vragenlijst CompositionRelationship CompositionRelationship AssociationRelationship adres AssociationRelationship antwoorden AssociationRelationship contactgegeven AssociationRelationship kwaliteitsmetingVerzoek AssociationRelationship onderzoeksopdracht AssociationRelationship onderzoeksopdracht AssociationRelationship postadres AssociationRelationship relatie AssociationRelationship resultaten AssociationRelationship vragenlijst Deze svg is op 07-04-2024 20:45:53 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 07-04-2024 20:45:53 CEST




    Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 14 jan 2022 om 18:41.