Coördineren reparatieonderhoud
Bedrijfsproces
Kennismodel
Type: Bedrijfsproces
Soort: Primair
ArchiMate
- Elementtype
- BusinessProcess
- Element-id
- Id-f9f7a7cb-025e-182a-c8bf-d4f16edce6c5
- ArchiMate-model
- CORA 4.3
- Bron
- CORA 4.0
Coördineren reparatieonderhoud
Coördineren reparatieonderhoud is het bedrijfsproces waarmee de coördinatie van uit te voeren reparatiewerkzaamheden wordt verricht als gevolg van reparatieverzoeken van huurders/complexbeheerders enzovoorts. De coördinatie betreft het in behandeling nemen, diagnosticeren van de oorzaak om een passende oplossing te bepalen, het aansturen van de feitelijke reparatie en indien van toepassing het in rekening brengen van de kosten van de schade bij de veroorzaker.
Toelichting figuur
- Het proces en de te leveren bedrijfsservice staan centraal.
- De resultaat kPi's en bedrijfsrisico's staan altijd boven het bedrijfsproces/de dienst ingetekend, apart van de proceskPi's en procesrisico's die altijd onder boven het bedrijfsproces/de dienst staan.
Elementen
- Coördineren reparatieonderhoud (Bedrijfsproces, Coördineren reparatieonderhoud is het bedrijfsproces waarmee de coördinatie van uit te voeren reparatiewerkzaamheden wordt verricht als gevolg van reparatieverzoeken van huurders/complexbeheerders enzovoorts. De coördinatie betreft het in behandeling nemen, diagnosticeren van de oorzaak om een passende oplossing te bepalen, het aansturen van de feitelijke reparatie en indien van toepassing het in rekening brengen van de kosten van de schade bij de veroorzaker.)
- Gecoördineerd reparatieonderhoud (Dienst, Reparatie onderhoud omvat het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden op of aan al het vastgoed dat in bezit is van de woningcorporatie of waarvoor onderhoud- of beheerovereenkomsten zijn afgesloten en waarvoor de huurder van de verhuurde eenheid zoals in de huurovereenkomst en algemene voorwaarden van de woningcorporatie recht heeft, respectievelijk op kosten van de huurder kan laten uitvoeren)
- Geregisseerde onderhoudsorder afgerond (Gebeurtenis)
- Intake melding klant afgerond (Gebeurtenis)
- Regisseren reparatieonderhoud (Werkproces, Het werkproces Regisseren reparatieonderhoud bestaat uit processtappen die zorgdragen voor de juiste afhandeling van het geregistreerde onderhoudsverzoek. Steekproef: Naast het regisseren van het reparatieonderhoud is ook het steekproefsgewijs controleren of de werkzaamheden conform opdracht en kwaliteitseisen zijn uitgevoerd een belangrijk proces. De steekproef is een apart proces dat hier niet volledig is uitgewerkt. Steekproefcontroles kunnen at random worden uitgevoerd en/of standaard (bijvoorbeeld 100% boven een bepaald bedrag). Input : Intake melding klant afgerond Output : Geregisseerde onderhoudsorder afgerond)
- Reparatieonderhoud technisch gereed (Bedrijfsservice)
Gerelateerde views
- 044 Coördineren reparatieonderhoud (Bedrijfsproces)
- Bedrijfsfunctiemodel met processen en diensten
- Bedrijfsprocessen
- Procesmodel incl werkprocessen
- Producten en bedrijfsprocessen
- Reparatieonderhoud (Procesketen)
Relaties
- Coördineren reparatieonderhoud leidt tot Coördineren melding klant (TriggeringRelationship)
- Coördineren reparatieonderhoud is gerelateerd aan Vastgoedonderhoud (AssociationRelationship)
- Coördineren reparatieonderhoud aggregeert Regisseren reparatieonderhoud (AggregationRelationship)
- Coördineren reparatieonderhoud realiseert Gecoördineerd reparatieonderhoud (RealizationRelationship)
- Primair aggregeert Coördineren reparatieonderhoud (AggregationRelationship)
- Coördinatie reparatieonderhoud aggregeert Coördineren reparatieonderhoud (AggregationRelationship)
- Reparatieonderhoud aggregeert Coördineren reparatieonderhoud (AggregationRelationship)