Afhandelen klantvragen
Bedrijfsproces
Kennismodel
Type: Bedrijfsproces
Soort: Primair
ArchiMate
- Elementtype
- BusinessProcess
- Element-id
- Id-891cf5ce-9d2e-732a-07c8-a1a4bd98fb5c
- ArchiMate-model
- CORA 4.3
- Bron
- CORA 3.1
Afhandelen klantvragen
Afhandelen klantvragen is het bedrijfsproces waarmee vragen van personen die contact opnemen met de woningcorporatie in behandeling worden genomen en afgehandeld
Toelichting figuur
- Het proces en de te leveren bedrijfsservice staan centraal.
- De resultaat kPi's en bedrijfsrisico's staan altijd boven het bedrijfsproces/de dienst ingetekend, apart van de proceskPi's en procesrisico's die altijd onder boven het bedrijfsproces/de dienst staan.
Elementen
- Afhandelen klantvraag (Werkproces, Afhandelen klantvraag bestaat uit processtappen die nodig zijn om een binnengekomen klantvraag correct en tijdig te laten beantwoorden.)
- Afhandelen klantvragen (Bedrijfsproces, Afhandelen klantvragen is het bedrijfsproces waarmee vragen van personen die contact opnemen met de woningcorporatie in behandeling worden genomen en afgehandeld)
- Beantwoorde klantvraag (Bedrijfsservice, De informatie die met de klant is gedeeld hoe met de vraag van de klant is omgegaan.)
- Contactinformatie (Dienst, Klanten en andere belanghebbenden kunnen om allerlei redenen contact opnemen met woningcorporaties)
- Geregistreerd verzoek klant (Bedrijfsservice)
- Intake klantvraag (Werkproces, Intake klantvraag bestaat uit processtappen die ervoor zorgen dat bij een vraag of melding van een klant voldoende informatie wordt verzameld om de juiste opvolging te bepalen. Ook is er de taak om de opvolging vanuit het oogpunt van de klant te bewaken.)
- Klantvraag beantwoord (Gebeurtenis)
- Klantvraag ontvangen (Gebeurtenis)
- Melding klant (Gebeurtenis, Reparatieverzoek klant)
- Melding klant afgehandeld (Gebeurtenis)
Gerelateerde views
- 030 Afhandelen klantvragen (Bedrijfsproces)
- Bedrijfsfunctiemodel met processen en diensten
- Bedrijfsprocessen
- Inkopen, leveren en verrekenen servicecomponenten (Stuurscenario)
- Periodieke huurverhoging (Procesketen)
- Procesmodel incl werkprocessen
- Producten en bedrijfsprocessen
- Reparatieonderhoud (Procesketen)
Relaties
- Afhandelen klantvragen is gerelateerd aan Klantrelatie (AssociationRelationship)
- Afhandelen klantvragen aggregeert Coördineren melding klant (AggregationRelationship)
- Afhandelen klantvragen aggregeert Afhandelen klantvraag (AggregationRelationship)
- Afhandelen klantvragen aggregeert Intake klantvraag (AggregationRelationship)
- Afhandelen klantvragen aggregeert Uitvoeren intake klantvraag en stellen diagnose (AggregationRelationship)
- Afhandelen klantvragen realiseert Contactinformatie (RealizationRelationship)
- Coördineren melding klant leidt tot Afhandelen klantvragen (TriggeringRelationship)
- Inkopen, leveren en verrekenen servicecomponenten aggregeert Afhandelen klantvragen (AggregationRelationship)
- Primair aggregeert Afhandelen klantvragen (AggregationRelationship)
- Contactmanagement aggregeert Afhandelen klantvragen (AggregationRelationship)
- Reparatieonderhoud aggregeert Afhandelen klantvragen (AggregationRelationship)
- Leveren, afrekenen en managen contract servicecomponenten aggregeert Afhandelen klantvragen (AggregationRelationship)