030 Afhandelen klantvraag
Werkproces
Kennismodel
Type Werkproces
ArchiMate
- Elementtype
- ArchiMateView
- Element-id
- Id-609a8197-2eb7-26b6-2e97-85e003a99875
- ArchiMate-model
- CORA 4.3.1
Downloads
Werkproces 030 Afhandelen klantvraag als SVG
030 Afhandelen klantvraag
Elementen
- Aantal herhaalverzoeken (Value, Aantal onderhoudsverzoeken per eenheid voor een eerder gerepareerd gebrek)
- Afhandelen klantvraag (BusinessProcess, Afhandelen klantvraag bestaat uit processtappen die nodig zijn om een binnengekomen klantvraag correct en tijdig te laten beantwoorden.)
- Beantwoorde klantvraag (BusinessService, De informatie die met de klant is gedeeld hoe met de vraag van de klant is omgegaan.)
- Beantwoorde klantvraag (Representation)
- Beantwoorden klantvraag (BusinessProcess, Beantwoorde klantvraag aan de klant. Input: Gerouteerde klantvraag Output: Beantwoorde klantvraag Inspiratie: Om de klantvragen goed te kunnen beantwoorden kan er vooraf een Q&A opgesteld worden.)
- Klanttevredenheid (Value, Klanttevredenheidsscore)
- Klantvraag (Representation)
- Klantvraag beantwoord (BusinessEvent)
- Klantvraag ontvangen (BusinessEvent)
- Notificering terugkoppeling (ApplicationService, Geautomatiseerde handelingen gericht op het informeren van de klant wat de status is van de afhandeling van de eerder ingediende klantvraag en welke acties reeds zijn uitgevoerd respectievelijk uitgevoerd zullen gaan worden.)
- Q&A (Representation)
- Reactietermijn (Value, Aantal dagen waarbinnen een klantvraag na ontvangst een eerste reactie aan de klant gegeven is (niet zijnde de ontvangstbevestiging).)
- Routeren klantvraag (BusinessProcess, Routeer de binnengekomen klantvraag naar de afdeling die de klantvraag moet beantwoorden. Dit kan ook een externe zijn. Input: Ontvangen klantvraag Output: Gerouteerde klantvraag)
- Routering klantvraag (ApplicationService, Geautomatiseerde handelingen gericht op de routering van de binnengekomen klantvraag naar de afdeling of medewerker die de klantvraag moet beantwoorden.)
- Verwerking klantvraag (ApplicationService, Geautomatiseerde handelingen gericht het registreren, wijzigen en opslaan van klantvragen)
Relaties
- Verwerking klantvraag bedient Beantwoorden klantvraag (ServingRelationship)
- Routeren klantvraag verwerkt Klantvraag (AccessRelationship)
- Routering klantvraag bedient Routeren klantvraag (ServingRelationship)
- Afhandelen klantvraag realiseert Beantwoorde klantvraag (RealizationRelationship)
- Klanttevredenheid is gerelateerd aan Afhandelen klantvraag (AssociationRelationship)
- Verwerking klantvraag bedient Routeren klantvraag (ServingRelationship)
- Notificering terugkoppeling bedient Beantwoorden klantvraag (ServingRelationship)
- Beantwoorden klantvraag verwerkt Beantwoorde klantvraag (AccessRelationship)
- Reactietermijn is gerelateerd aan Beantwoorden klantvraag (AssociationRelationship)
- Klantvraag ontvangen leidt tot Afhandelen klantvraag (TriggeringRelationship)
- Aantal herhaalverzoeken is gerelateerd aan Afhandelen klantvraag (AssociationRelationship)
- Beantwoorden klantvraag verwerkt Q&A (AccessRelationship)
- Afhandelen klantvraag leidt tot Klantvraag beantwoord (TriggeringRelationship)