Technisch gereedmelden onderhoudsorder

Elementtype  : BusinessProcess
Element-id  : Id-5c1426dd-570a-7026-6ec5-55d9465b7fb4
ArchiMate-model  : CORA 4.3
Label  : Technisch gereedmelden onderhoudsorder
Documentatie  : Wanneer alle onderhoudstaken conform opdracht zijn afgerond, worden deze aan de opdrachtgever technisch gereed gemeld. Vul na het afronden van de werkzaamheden de (bus)voorraad weer aan. (Het op peil houden van de magazijn- en busvoorraad is een separaat proces dat hier niet is uitgewerkt). Opvolgend op het gereed melden van het onderhoudsverzoek wordt vaak een klanttevredenheidsenquête gedaan. Dit conform het generieke proces in het laatste hoofdstuk. Ook heeft een bewoner altijd de mogelijkheid tot het indienen van een klacht, die wordt afgehandeld via het generieke proces Klachtenafhandeling (in dit processenboek niet uitgewerkt).

Input: Gerealiseerde onderhoudsorder

Output: Technisch gereed gemelde onderhoudsorder
CORA-concepttype  : Processtap
Bron  : CORA 4.1
Planmatig onderhoud  : Ja
Verhuurmutatie  : Ja
Reparatieonderhoud  : Ja
Aedes processenboek  : Ja
(Her)ontwikkeling eenheden  : Ja
Wederverkoop  : Ja
ArchiMate-modellen > CORA 4.3 > BusinessProcesses > Technisch gereedmelden onderhoudsorder

ArchiMate-views


Relaties


Contextdiagram

Bekijken op ware grootte om deze op te slaan or printen
Klik op de onderdelen voor de beschrijving van dat onderdeel.
Wanneer alle onderhoudstaken conform opdracht zijn afgerond, worden deze aan de opdrachtgever technisch gereed gemeld. Vul na het afronden van de werkzaamheden de (bus)voorraad weer aan. (Het op peil houden van de magazijn- en busvoorraad is een separaat proces dat hier niet is uitgewerkt). Opvolgend op het gereed melden van het onderhoudsverzoek wordt vaak een klanttevredenheidsenquête gedaan. Dit conform het generieke proces in het laatste hoofdstuk. Ook heeft een bewoner altijd de mogelijkheid tot het indienen van een klacht, die wordt afgehandeld via het generieke proces Klachtenafhandeling (in dit processenboek niet uitgewerkt). Input: Gerealiseerde onderhoudsorder Output: Technisch gereed gemelde onderhoudsorder (BusinessProcess) Technisch gereedmelden onderhoudsor- der Representation Status Geautomatiseerde handelingen gericht op het registreren en opslaan van welke materialen niet voorradig zijn en besteld worden om te laten leveren. (ApplicationService) Bestelling materialen Realiseren Onderhoudsorder bevat de stappen die gezet worden door de uitvoerende partij van het onderhoud. Dit kan een interne dienst en/of een externe aannemer zijn. Een onderhoudsverzoek kan bestaan uit meerdere orders. Een order kan bestaan uit meerdere onderhoudstaken. Meestal wordt één order en daarmee alle onderliggende taken, uitgevoerd door één uitvoerende partij, op basis van het benodigde specialisme. (BusinessProcess) Realiseren onderhoudsor- der Geautomatiseerde handelingen gericht op het registeren en opslaan van besteedde uren en verbruikte materialen. (ApplicationService) Verwerking materiaal- en urenverbruik Representation Onderhoudsta- (a)k(en) Representation (Concept) onderhoudsor- der Representation Voorraad Representation Materiaalorder Procesboek: Te actualiseren vastgoedgegevens (BusinessEvent) Actualisatie vastgoedgege- vens gevraagd AccessRelationship ServingRelationship AggregationRelationship ServingRelationship AccessRelationship AccessRelationship AccessRelationship AccessRelationship TriggeringRelationship Deze svg is op 07-04-2024 16:09:27 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 07-04-2024 16:09:27 CEST



Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 24 feb 2024 om 18:07.