Verwerken aangeleverde documenten

Elementtype  : BusinessProcess
Element-id  : Id-4bc13f2f-684b-1605-4356-7e5a61dc9cf3
ArchiMate-model  : CORA 4.3
Label  : Verwerken aangeleverde documenten
Documentatie  : Upload de documenten welke optioneel worden gevraagd. Na het uploaden worden deze automatisch verwerkt in het systeem en eventueel gearchiveerd. Let bij de inrichting van het woonruimteverdeelsysteem op dat er geen zaken als BSN en medische gegevens vast worden gelegd in het systeem.

Input: Documenten die zijn gelieerd aan de woningzoekende Output: Verwerkte documenten

Procesvariant: Documenten zoals inkomensverklaringen worden op verschillende momenten opgevraagd bij de woningzoekende. Soms is dit een verplicht onderdeel van de inschrijving, soms moet deze verplicht zijn geüpload voordat iemand actief op een eenheid kan reageren en soms volstaat de aanlevering op het moment van de woningtoewijzing. Wanneer deze processtap niet geautomatiseerd is, dient een medewerker de aangeleverde documenten handmatig te verwerken in het woonruimteverdeelsysteem.

Inspiratie: Verschillende aanbieders van woningzoekendenportalen ontwikkelen een zogenaamd ‘Huurpaspoort’ met gevalideerde (inkomens)gegevens die worden opgehaald bij sites van de overheid. Woningzoekende hoeven dan niet zelf inkomensgegevens bij de overheid op te vragen en aan te leveren. En het inkomen kan geautomatiseerd worden gecontroleerd op passendheid.
CORA-concepttype  : Processtap
Bron  : CORA 4.1
Verhuurmutatie  : Ja
Aedes processenboek  : Ja
ArchiMate-modellen > CORA 4.3 > BusinessProcesses > Verwerken aangeleverde documenten

ArchiMate-views


Relaties


Contextdiagram

Bekijken op ware grootte om deze op te slaan or printen
Klik op de onderdelen voor de beschrijving van dat onderdeel.
Upload de documenten welke optioneel worden gevraagd. Na het uploaden worden deze automatisch verwerkt in het systeem en eventueel gearchiveerd. Let bij de inrichting van het woonruimteverdeelsysteem op dat er geen zaken als BSN en medische gegevens vast worden gelegd in het systeem. Input: Documenten die zijn gelieerd aan de woningzoekende Output: Verwerkte documenten Procesvariant: Documenten zoals inkomensverklaringen worden op verschillende momenten opgevraagd bij de woningzoekende. Soms is dit een verplicht onderdeel van de inschrijving, soms moet deze verplicht zijn geüpload voordat iemand actief op een eenheid kan reageren en soms volstaat de aanlevering op het moment van de woningtoewijzing. Wanneer deze processtap niet geautomatiseerd is, dient een medewerker de aangeleverde documenten handmatig te verwerken in het woonruimteverdeelsysteem. Inspiratie: Verschillende aanbieders van woningzoekendenportalen ontwikkelen een zogenaamd ‘Huurpaspoort’ met gevalideerde (inkomens)gegevens die worden opgehaald bij sites van de overheid. Woningzoekende hoeven dan niet zelf inkomensgegevens bij de overheid op te vragen en aan te leveren. En het inkomen kan geautomatiseerd worden gecontroleerd op passendheid. (BusinessProcess) Verwerken aangeleverde documenten Representation Urgentieverkla- ring Representation Inkomen Representation Historisch uittreksel woonverleden gemeente Representation Verhuurdersv- erklaring Geautomatiseerde handelingen gericht op het vastleggen en/of opladen van documenten inclusief metadata. (ApplicationService) Verwerking documenten Representation Woningzoeke- nde Representation WMO- /zorgindicatie Representation Koopovereenk- omst Inschrijven Woningzoekenden bestaat uit processtappen die nodig zijn om een woningzoekende te registreren. Het proces kan (deels) ook toegepast worden voor overige eenheden. (BusinessProcess) Registreren 'woningzoeke- nde' (en overige eenheden) AccessRelationship AccessRelationship AccessRelationship AccessRelationship ServingRelationship AccessRelationship AccessRelationship AccessRelationship AggregationRelationship Deze svg is op 09-04-2024 12:13:30 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 09-04-2024 12:13:30 CEST



Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 24 feb 2024 om 19:12.